Tip č. 1 – sesumírujte všechny důležité informace

Základem úspěchu je zhodnotit, které informace jsou pro čtenáře a především potenciální zájemce zajímavé, a které nikoli. O tom, zda bytový dům disponuje starou a nepoužívanou kočárkárnou nebo mandlem se zmiňovat nemusíte. To, že zde ovšem existuje společná úschovna kol nebo venkovní komora však čtenáře zajímat bude. Vyfiltrujte tedy podstatné a nepodstatné informace a s těmi dále pracujte.

Tip č. 2 – stanovte odpovídající cenu

Cena bývá bohužel jedním z největších kamenů úrazu. Nastavit její optimální výši totiž není ani trochu jednoduché. Slovním obratům „cena dohodou“, přemrštěným nebo naopak okatě nízkým částkám se raději vyhněte. Spíše se vydejte na průzkum trhu nemovitostí ve svém okolí a zkuste nastavit velmi podobnou cenu, s níž přišla konkurence.

Tip č. 3 – pořiďte kvalitní fotografie

V jednom z dřívějších článků jsme se zmínili o tom, jak fotit nemovitost, aby se o ni potenciální zájemci poprali. Fotografiím byste měli ve svém inzerátu vyčlenit dostatek prostoru. Člověk totiž zrakem vnímá až 80 % všech přijatých informací a fotografie je proto jedním z nejpřesvědčivějších argumentů.

Tip č. 3 – zaměřte se na výhody

A v textu je maximálně vyzdvihněte. Prodáváte byt s nově zařízenou kuchyní? Rekonstruovali jste bytové jádro a umakart nahradili za zděnou či betonovou příčku? Výborně! Na to potenciální zájemci o nové bydlení slyší. Při pročítání jednotlivých nabídek si navíc tu vaši ztotožní s inzerovanými výhodami, které jim pomohou v rozhodování.

Tip č. 4 – vyvarujte se gramatických a stylistických chyb

Pokud si s naší mateřštinou zrovna netykáte a se slohovými pracemi jste měli problém už na základní škole, sepsat inzerát bez zbytečných chyb a hrubek pro vás bude asi pořádným oříškem. Proto oslovte známého, který si v gramatické a stylistické rovině libuje a požádejte jej o pomoc.

Tip č. 5 – čtenáře zbytečně nenuďte a nemystifikujte

Nezapomínejte na to, že čtenář je taky pouze člověk a horda textu ho dříve nebo později unudí. Vsaďte proto na kratší a střízlivější formu, vyvarujte se zbytečné omáčky a zmiňte pouze ty nejdůležitější věci, které by vás osobně zaujaly.

Tip č. 6 – nechte si inzerát zkontrolovat

Víc hlav víc ví – staré známé pořekadlo, kterého byste se měli držet i v tomto případě. Jakmile inzerát dopíšete, znovu si ho po sobě přečtěte a nechte do něj nahlédnout také nějakou další nezúčastněnou osobu. Pokud ji zaujme, máte vyhráno!

Tip č. 7 – inzerujte tam, kde o vás stojí

Gratulujeme! Jste téměř u konce! Když už jste si ovšem na psaní inzerátu dali tolik záležet, bylo by škoda zkazit poslední krok. Tím je výběr vhodného inzertního portálu s vysokou návštěvností.